تفاوت لیزر الکساندرایت و دایود

تفاوت لیزر الکساندرایت و دایود

 

تفاوت لیزر الکساندرایت و دایود در چیست؟افراد برای از بین بردن موهای زائد خود از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند اما دو نوع از این دستگاه ها بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است که اسامی انها به ترتیت الکساندرایت و دایود می باشد.در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم که : کدام یک این دو نوع بهتر و موثر تر عمل می کند؟ کدام یک درد کمتری دارد؟کدام یک قیمت بهتری دارند؟

تفاوت لیزر الکساندرایت و دایود

لیزر الکساندرایت

این لیزر بسیار شناخته شده است و و در بین مردم به لیزر الکس معروف می باشد.لیزر الکساندرایت از کریستال الکساندرایت به عنوان واسطه یا منبع نوری استفاده می کند.

عملکرد این لیزر به گونه ای است که با ایجاد حرارت بسیار زیادی که به واسطه ی طول موج نوری که با انرژی بسیار زیاد تولید می کند سبب می شود که فولیکهای مو بدون اسیب به پوست از بین می برد.در واقع با استفاده از اشعه یک منطقه خاص را هدف قرار داده و فولیکول موی ان منطقه را از بین می برد.

این لیزر برای همه نقاط بدن مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال برای بازوها ، محل واژن و الت های تناسلی ، زیر بغل و ران و ساق پا و در کل همه ی بدن.

لیزر الکس یا الکساندرایت برای چه نوع پوست و مویی مناسب است؟

لیزر الکساندرایت برای افرادی که دارای پوستی روشن و موهای تیره هستند ایده ال است و عموما برای افرادی که پوستی تیره دارند توصیه نمی شود .با این حال دستگاه هایی که طول موج های مختلف الکساندرایت را دارند انواع رنگهای پوست و مو را پوشش می دهند.

به خاطر اینکه لیزر الکساندرایت توانایی تغییر طول موج خود را دارد برای هر نوع پوست و رنگ مویی مناسب است.

»»» لیزر موهای زائد شرق تهران

لیزر دایود

دستگاه دایود با استفاده از طول موج بالا برای از بین بردن موهای زائد توانسته رضایت اکثر مراجعه کنندگان را فراهم اورد این دستگاه با انرژی بالایی که دارد مقدار بسیارزیاذی از موهای زائد را از بین می برد .

فناوری این دستگاه SHR است که در مدت کمتری تعداد موهای بیشتری را از بین خواهد برد.این دستگاه با استفاده از خنک کننده ای که دارد میزان درد را کاهش می دهد که موجب می شود متخصص سریع تر شات زده و سرعت عمل بالا می رود.

قابلیت تنظیم برای انواع پوست و مو را دارد به همین دلیل حتی روی پوست تیره نیز نتیجه مطلوب و عالی  دارد.

از جمله لیزر هایی است که بر پایه تحریک فلاش لامپ کار می کند.طول موج لیزر دایود از 800 تا 810 نانومتر می باشد.

اگرچه جذب این در ملانین کمتر است اما تا عمق بیشتری نفوذ کرده و فولیکول مو و سلول های بنیادی رشد مو را تا حد زیادی از بین می برد.

تفاوت لیزر الکساندرایت و دایود

لیزر الکساندرایت یک لیزر غیر تماسی و لیزر دایو یک لیزر تماسی می باشد.

لیزر الکس یا الکساندرایت برای عملکرد خود احتیاجی به استفاده از ژل ندارد و پوست تماس بسیار اندکی دارد.اما عملکرد لیزر دایود نیاز به ژل اولتراسوند دارد تا بتواند عملکرد خود را به بهترین شکل انجام دهد.

سیستم خنک کننده لیزر دایود به صورت تماس با پوست کار می کند اما لیزر الکساندرایت مجهز به سیستم خنک کننده ای است که گاز نیتروژن را رو سطح پوست اسپری می کند.

تعداد جلسات لازم برای لیزر الکساندرایت 4 تا 6 جلسه می باشد و برای لیزر دایود 6 تا 9 جلسه.

لیزر الکساندرایت با فرکانس پایین به صورت شات کار می کند و لیزر دایود رولی کار می کند با فرکانس بالا.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا