انواع تزریق ژل لب

همه چیز در مورد تزریق ژل لب

علت تزریق ژل لب

تزریق ژل لب راه حلی برای بهبود ظاهر لب ها، رفع مشکلاتی مانند کاهش حجم، کاهش قد و کاهش استحکام لب ها ارائه می دهد. با بالا رفتن سن، لب ها پری و وضوح خود را از دست می دهند. تزریق ژل می تواند به طور موثری لب ها را بازسازی و زیبا کند و حجم، قد و برجستگی آن ها را افزایش دهد.

لب ها از دو قسمت تشکیل شده اند: لب سفید و لب قرمز که با لبه لب از هم جدا می شوند. چین و چروک های عمودی اغلب در قسمت سفید لب بالایی ایجاد می شود که منجر به زیبایی نامطلوب می شود. این چین و چروک ها می توانند در هنگام استفاده از رژ لب برجسته تر شوند و در نتیجه خطوط عمودی قرمز قابل مشاهده هستند. با انجام تزریق ژل، لبه لب برجسته شده و حجم آن بیشتر می شود و در نتیجه لب هایی به زیبایی مشخص می شود.

شایان ذکر است که لب پایین به طور طبیعی بزرگتر و حجیم تر از لب بالا به نظر می رسد و لب پایین کمی به سمت جلو قرار می گیرد. دستیابی به تقارن بین نیمه راست و چپ هر لب برای داشتن ظاهری متعادل بسیار مهم است. از طریق تزریق دقیق ژل لب، حجم و وضوح لبه افزایش می یابد و به جذابیت و زیبایی صورت کمک می کند.

تزریق ژل لب یک روش غیر جراحی و کم تهاجمی برای تقویت لب ارائه می دهد. آنها می توانند به افراد کمک کنند تا به شکل لب دلخواه خود برسند، حجم از دست رفته را بازیابی کنند و بین لب های بالا و پایین تقارن ایجاد کنند. برای اطمینان از نتایج مطلوب، توصیه می شود با یک متخصص مجرب و مجرب در انجام تزریق ژل لب مشورت کنید.

 

چگونگی تزریق ژل لب 

تکنیک مورد استفاده برای تزریق ژل نقش مهمی در دستیابی به نتایج مطلوب و ایمن دارد. داشتن دانش دقیق از ساختار پوست و آناتومی صورت برای پزشک معالج ضروری است. علاوه بر این، آنها باید در تکنیک خاص، از جمله محل های تزریق مناسب، دوز، و قرار دادن مناسب ژل در لایه های پوست، به خوبی آشنا باشند.

مقدار ژل تزریق شده و عمق تزریق بر اساس عواملی مانند نوع ماده استفاده شده، نتایج مورد نظر و محل و عمق چین و چروک های هدف تعیین می شود. برای مثال ترکیبات اسید هیالورونیک به دلیل توانایی جذب آب و افزایش حجم، به حجم کمتری نیاز دارند.

برای اطمینان از یک روش صاف، ابتدا محل تزریق با استفاده از محلول ضد میکروبی یا الکل پس از بیهوشی و اطمینان کافی بیمار تمیز می شود. سپس از سوزن‌های ظریف با زاویه مناسب به همراه یک سرنگ تخصصی استفاده می‌شود تا مقدار مناسب ژل را دقیقاً تزریق کند. تزریق ها به صورت استراتژیک در نواحی مختلف سر و صورت مانند اطراف چشم ها، گونه ها، چین های بینی، در امتداد خط فک، در لب ها و حتی روی پیشانی انجام می شود.

بسیار مهم است که روش تزریق ژل را به یک متخصص واجد شرایط که دارای تخصص و تجربه لازم است بسپارید. با رعایت تکنیک های مناسب می توان خطرات مرتبط با این روش را به حداقل رساند و به طور موثر به نتایج مطلوب دست یافت.

 

نکات مهم در تزریق ژل لب

اخیراً تعداد مشتریانی که از تزریق ژل لب خود ابراز نارضایتی می کنند، افزایش یافته است. برای اطمینان از نتایج بهینه، انجام معاینه کامل لب ها قبل از هر تزریق، با در نظر گرفتن هر گونه اختلال عملکردی بالقوه بسیار مهم است.

هنگام انتخاب فرم ایده آل لب، عوامل مختلفی مانند اندازه اولیه لب ها، تناسب صورت، پویایی و میمیک طبیعی لب ها باید در نظر گرفته شود. حفظ محدوده طبیعی و اجتناب از تزریق هر دو طرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی ضروری است.

با رعایت اصول زیبایی شناسی، لب بالایی معمولاً باید 20 درصد کوچکتر باشد و کمی پشت لب پایین قرار گیرد. در موارد خاص، مراجعین ممکن است به درمان های اصلاحی اضافی مانند بزرگ کردن چانه قبل از تزریق لب نیاز داشته باشند.

ژل های اسید هیالورونیک اغلب انتخاب ارجح برای افزایش حجم لب هستند. آنها روشی مطمئن و مؤثر برای دستیابی به نتایج مطلوب ارائه می دهند. با این حال، مهارت و تکنیک پزشک تجویز کننده نقش بسزایی در موفقیت روش تزریق ژل لب دارد.

تزریق لب می تواند برای رفع خطوط اطراف لب یا افزایش حجم خود لب انجام شود. در هر صورت، مقدار ژل استفاده شده و هزینه های مربوطه باید به دقت در نظر گرفته شود تا نیازها و انتظارات بیمار برآورده شود.

برای اطمینان از رضایت و به حداقل رساندن خطرات احتمالی، مشورت با یک متخصص واجد شرایط و با تجربه در تزریق ژل لب بسیار مهم است. با در نظر گرفتن عوامل فردی و به کارگیری تکنیک مناسب، می توان با حفظ ظاهری طبیعی و هماهنگ، به نتایج مطلوب دست یافت.

 

مراقبت و اقدامات لازم پس از تزریق ژل لب

پس از انجام تزریق ژل لب، پیروی از دستورالعمل های خاصی برای به حداقل رساندن خطر عوارض و دستیابی به نتایج مطلوب بسیار مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت:

  •  آماده سازی برای تزریق:

 چند روز قبل از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید تا به کاهش خون رسانی و احتمال کبودی کمک کند.
 از مصرف داروهایی که باعث افزایش خونریزی می شوند، مانند ویتامین E، داروهای ضد انعقاد خون، مکمل های امگا 3، آسپرین و مسکن هایی مانند ناپروکسن، ژلوفن و دی پیریدامول خودداری کنید.
 ممکن است از بی حسی بلوک عصبی مانند بلوک عصب سه قلو برای به حداقل رساندن ناراحتی در حین تزریق استفاده شود. با این حال، مراقب بی حسی باشید و از گاز گرفتن یا آسیب رساندن به لب ها در حین غذا خوردن تا زمانی که بیهوشی از بین برود، خودداری کنید.

 

  •  مراقبت های پس از آن فوری:

از انجام فعالیت های بدنی سنگین و قرار دادن لب ها در معرض گرمای شدید در روز اول پس از تزریق خودداری کنید.
مصرف مشروبات الکلی باید محدود شود، زیرا می تواند به التهاب و تورم کمک کند.

 

  •  بهبودی پس از تزریق:
    بدانید که اثرات کامل تزریق ژل لب ممکن است بلافاصله قابل مشاهده نباشد. زمان لازم است تا مواد پرکننده با بافت لب یکپارچه شوند.
    انتظار کمی تورم اولیه را داشته باشید که هم می تواند ناشی از تزریق خود و هم پرکننده به داخل لب باشد.
    با نوشیدن مقدار زیادی آب روزانه هیدراته بمانید و از دستورالعمل های مراقبتی خاص پس از تزریق که توسط پزشک ارائه شده است پیروی کنید.

 صبر و پیگیری:
– حداقل سه هفته فرصت دهید تا نتایج مطلوب و کاهش چین و چروک را مشاهده کنید.
– قرارهای پیگیری ثانویه معمولاً 2 تا 3 هفته پس از تزریق اولیه برنامه ریزی می شود.
– برای رویدادهای مهم، توصیه می شود که مدت زمان طولانی تری (حدود 5 تا 6 هفته) بین تزریق و رویداد در نظر گرفته شود تا بهبودی و نتایج مطلوب را در نظر بگیرد. این امر به ویژه برای تزریق های بار اول یا در صورت وجود فاصله زمانی قابل توجه بین جلسات بسیار مهم است.
– دستورالعمل‌های مربوط به لمس و ماساژ لب‌ها را پس از تزریق دنبال کنید تا از عدم تقارن جلوگیری کنید و لب‌هایی پرتر و طبیعی‌تر داشته باشید.

 

ملاحظات سفر:
حداقل تا دو هفته پس از تزریق ژل لب یا هر فیلر صورت، همانطور که برای درمان چین و چروک توصیه می شود، از پرواز خودداری کنید.
پرواز خیلی زود پس از تزریق می تواند به طور بالقوه عوارضی ایجاد کند، بنابراین مهم است که مدت زمان توصیه شده صبر کنید.

به یاد داشته باشید که برای مشاوره و دستورالعمل های شخصی بر اساس وضعیت خاص خود با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی مناسب و دادن زمان کافی برای بهبودی به بهترین نتیجه ممکن پس از تزریق ژل لب کمک می‌کند.

.

 

قیمت و هزینه تزریق ژل لب

عوامل مهمی در قیمت و هزینه تزریق ژل لب تاثیرگذار است که در اینجا به انها اشاره می کنیم:

 انتخاب برند ژل:

نام تجاری ژل مورد استفاده در تزریق می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. مارک های آمریکایی مانند Joviderm و Restylen قیمت های بالاتری دارند، در حالی که مارک های اروپایی در محدوده متوسط قرار دارند. ژل های چینی و کره ای عموما قیمت پایین تری دارند.

حجم ژل:

میزان تزریق ژل به لب به عواملی مانند اندازه لب و انتظارات فردی بستگی دارد. به طور متوسط 1 تا 2 سی سی ژل برای تزریق فیلر لب کافی است. در کلینیک امامی بسیاری از بیماران پس از دریافت 1.5 سی سی ژل ابراز رضایت کرده اند. با این حال، افرادی که لب‌های نازک‌تر یا حجم لب‌های کمتری دارند، ممکن است به پرکننده‌های تزریقی اضافی با حداکثر 3 سی‌سی نیاز داشته باشند. برای تعیین میزان دقیق ژل مورد نیاز، معاینه شخصی توسط پزشک ضروری است.

 هزینه پزشک:

هزینه ممکن است تحت تأثیر هزینه ای که توسط آرایشگر یا پزشک شما که تزریق ژل لب را انجام می دهد نیز باشد.

از نظر قیمت گذاری خاص، توجه به این نکته مهم است که هزینه تزریق ژل لب بسته به عوامل ذکر شده در بالا می تواند بسیار متفاوت باشد. مارک های آمریکایی مانند Joviderm عموماً قیمت های بالاتری در مقایسه با مارک های ایتالیایی مانند Skin Phil دارند.

»» تزریق ژل و بوتاکس در شرق تهران

مزایای تزریق ژل لب

کاهش کبودی:

تزریق ژل هیالورونیک اسید در مقایسه با سایر انواع پرکننده ها باعث ایجاد کبودی و تورم کمتری می شود.

مدت زمان رضایت بخش:

در حالی که نتایج تزریق ژل لب دائمی نیست، معمولاً تقریباً شش ماه دوام می آورد و سطح قابل قبولی از ماندگاری را ارائه می دهد.

کنترل حجم دقیق:

متخصصان ماهر می توانند به راحتی حجم ژل تزریق شده به لب ها را کنترل کنند و از نتایج دلخواه و سفارشی سازی اطمینان حاصل کنند.

اصلاح صاف برآمدگی ها:

در صورت بروز هرگونه برآمدگی یا برآمدگی ناشی از حرکات لب یا صحبت کردن، به راحتی می توان آنها را برطرف کرد و با کمترین عارضه برطرف کرد.

خطر کم واکنش های آلرژیک: ژل های تزریقی از موادی استفاده می کنند که مشابه مواد طبیعی در بدن هستند و احتمال واکنش های آلرژیک را کاهش می دهند. با این حال، مهم است که قبل از درمان، در صورت داشتن هر گونه حساسیت، به ویژه به لیدوکائین، پزشک خود را مطلع کنید.

عوارض تزریق ژل لب

بلوک عصبی و احساس:

بلوک عصب سه قلو برای مدیریت درد در طول عمل استفاده می شود. بی حسی در ناحیه تحت درمان ممکن است تا 45 دقیقه طول بکشد، در این مدت باید از خوردن غذا برای جلوگیری از گاز گرفتن و آسیب تصادفی لب اجتناب شود. قبل از مصرف غذا یا نوشیدنی بسیار مهم است که صبر کنید تا احساس به طور کامل بازگردد.

اقدامات احتیاطی پس از تزریق: 

در 24 ساعت اول پس از تزریق، توصیه می شود از قرار گرفتن در معرض حرارت شدید، فعالیت های بدنی شدید و مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. این به کاهش احتمال تورم، لخته شدن خون و التهاب بیشتر کمک می کند.

مشاوره برای شرایط سلامتی:

اگر سرماخوردگی دارید یا دچار اختلالات عصبی و سطوح بالای استرس هستید، دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد اهداف زیبایی خود صحبت کنید و بهترین راه حل ها را با توجه به شرایط خاص خود بیابید.

ناراحتی خفیف:

ناراحتی خفیف پاسخی طبیعی به تزریق سوزن به لب است.

کبودی:

کبودی یک فرآیند طبیعی است و در بین افراد متفاوت است. عوامل ژنتیکی، سیگار کشیدن و استفاده از داروهایی مانند آسپرین می تواند احتمال کبودی را افزایش دهد. به طور معمول، کبودی‌ها در عرض تقریباً یک هفته بهبود می‌یابند، اما مدت آن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و از 2 تا 10 روز متغیر باشد.

قرمزی:

قرمزی پوست پس از تزریق برای هر بیمار متفاوت است اما به طور کلی در عرض 12 تا 24 ساعت فروکش می کند.

تورم:

تورم، سوزش و قرمزی در ناحیه تزریق شده پس از عمل شایع است، به خصوص با توجه به حساسیت لب ها. تورم می تواند در بین بیماران متفاوت باشد اما طبیعی در نظر گرفته می شود.

فرم موقت لب:

هر گونه ناهنجاری موقت در شکل لب به دلیل تزریق با کاهش تورم بهبود می یابد. پزشک شما در مورد ماساژ لب برای رفع این شرایط راهنمایی می کند.

پیشگیری از عوارض:

برای به حداقل رساندن خطر عوارضی مانند لخته شدن خون، استفاده از کمپرس یخ و پرهیز از داروهای ضد انعقاد، مکمل های امگا 3، ویتامین E، آسپرین، ژلوفن، ناپروکسن و دی پیریدامول چند روز قبل از تزریق توصیه می شود.

 

 بهینه سازی ماندگاری ژل لب

پیروی از دستورالعمل های خاصی و مراقبت صحیح از لب ها بسیار مهم است. در اینجا چند نکته برای کمک به افزایش طول عمر پرکننده های لب وجود دارد:

مشاوره با پزشک:

با مشورت با پزشک خود در مورد دستورالعمل ها یا توصیه های خاصی که ممکن است برای اطمینان از بهترین نتایج و طول عمر ژل لب داشته باشند، شروع کنید.

درمان ملایم:

از وارد کردن فشار بیش از حد به لب های خود مانند گاز گرفتن یا لمس بیش از حد خودداری کنید، زیرا می تواند یکپارچگی ژل لب را تحت تاثیر قرار دهد.

هیدراتاسیون:

با نوشیدن آب و مایعات کافی به اندازه کافی هیدراته بمانید. آبرسانی نقش مهمی در حفظ سلامت کلی و ظاهر لب ها دارد.

محافظت در برابر آفتاب:

از یک بالم لب یا محصول لب با SPF استفاده کنید تا از لب های خود در برابر اشعه های مضر UV محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند تجزیه پرکننده های لب را تسریع کند.

کاربرد روی:

استفاده از پماد روی یا روی را روی لب های خود در نظر بگیرید. روی دارای خواص تسکین دهنده و محافظتی است که می تواند به حفظ وضعیت لب ها کمک کند.

 رژیم غذایی سالم:

از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید. این می تواند تولید کلاژن را تقویت کند و از پوست سالم از جمله لب ها حمایت کند.

 مدیریت استرس:

سطح استرس را به حداقل برسانید، زیرا استرس می تواند بر سلامت کلی پوست تأثیر بگذارد. در فعالیت هایی شرکت کنید که به شما کمک می کند تا به آرامش برسید و استرس را به طور موثر مدیریت کنید.

 از فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید:

بلافاصله پس از تزریق ژل لب از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید. این می تواند به به حداقل رساندن خطر عوارض و جابجایی احتمالی ژل کمک کند.

به یاد داشته باشید، برای مشاوره شخصی در مورد مراقبت از لب ها و افزایش عمر مفید ژل لب که به طور خاص در درمان شما استفاده می شود، ضروری است با پزشک خود مشورت کنید.

کلینیک لیزر و زیبایی در شرق تهران با برند مطب نگین شرق اماده ارائه خدمات زیبایی به شما هم میهنان عزی می باشد

 

 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا